Стратегия за развитие на международните отношения
на Университета по хранителни технологии
Цел на стратегията
Международното сътрудничество трябва да бъде използвано като основен инструмент за реализиране на реформа в образователния процес, съобразена с европейските изисквания и критерии, която да доведе до постигане на стратегическата цел:
Развитие на УХТ-Пловдив като равностоен партньор на европейските образователни и научни институции чрез внедряване на ефективен процес на обучение, което да гарантира качествено образование, конкурентно-способна професионална подготовка на кадрите в общия европейски и световен пазар на труда и развитие на иновации в приоритетните области: хранително-вкусова промишленост, битехнологии и стопанско управление
Стратегически партньорства в международните отношения
По признак географско разположение, се открояват три групи стратегически партньори:
Основни дейности
Международни проекти: Основен подход за реализиране на поставените цели пред международното сътрудничество е участието на УХТ-Пловдив или колективи от университета като партньор, бенефициент или водеща организация в европейски проекти свързани с реформата в образователна система. Значителни усилия ще се положат към участие в проекти водещи до разработване на съвместни учебни планове за обучение, проекти финансиращи реформа в управлението на висшите училища и проекти финансиращи засилената практическа насоченост на образованието.
Международна мобилност: Един от инструментите, който може да доведе до трансфер на образователно “know-how” е международната мобилност. Основните стратегически групи, към които ще бъдат насочени усилията за активизиране на мобилността са:
Стимулиране на международното сътрудничество
Ръководството на УХТ-Пловдив ще стимулира международната мобилност на студенти, преподаватели и непреподавателски състав като:
Екипен принцип: Реализирането на плана за развитие на международното сътрудничество изисква формирането на мотивирани екипи, които да подготвят проектна документация и управляват международни проекти. В тези екипи трябва да бъдат включени хора, които не участват в провеждане на учебен процес, а изцяло работата им да бъде насочена към реализиране и управление на проектни предложения.
Формирането на такива екипи ще позволи използването в максимална степен на възможностите на различни европейски и международни фондове.
Очаквани резултати
Реализирането на приоритетите в международното сътрудничество ще доведат до: