България се включва в европейски проект чрез серия от срещи между производители на храни и потребители над 65 години

В България предстои да се реализира проект за проучване на потребителското мнение на възрастни хора ЕIT Food RIS Consumer Engagement Labs. Координатор е Варшавският университет, а партньори в нашата страна са Университетът по хранителни технологии в Пловдив и компания Венец. 

Агроиновации: Цифрова “аларма” за ефективна растителна защита

В поредица от семинари възрастните потребители ще предлагат нови хранителни продукти, които впоследствие да могат да се разработят и представят на пазара от местните хранителни компании. Това е темата на брой 173 на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации.

Проектът е новаторска форма на сътрудничество между производителите на храни и потребителите. Участниците в серията от срещи са потребители над 65 години и местни компании, които представляват различни сегменти на хранителната индустрия, научни институции и неправителствени организации.

Целта е със съвместни усилия да се създаде нов, вълнуващ хранителен продукт, които би отговорил на изискванията на целевите потребители.

Началото е дадено през 2019 г. в 4 държави – Литва, Полша, Португалия и Испания, а през първата половина на 2020 г. е въведен в още 6 държави – Естония, Гърция, Унгария, Италия, Латвия и Словакия.

Над 150 потребители активно участват в съвместното създаване на нови продукти, като през 2020 г. вече има реализирани 4 нови продукта и продължава работата по още 7.