В изпълнение на европроект в поредица от 10 On-Line семинара: ХОРА НАД 65 Г. С ЕКИП ОТ УХТ В ТЪРСЕНЕ НА НОВИ ХРАНИ ЗА ПО-ВЪЗРАСТНИТЕ

Каква храна искат да консумират хората над 65 години – колко солена или сладка да е, мека или твърда, дали да е пикантна. На тези и на много други въпроси търсят отговорите участниците в първия On-Line семинар, организиран по от проекта “Consumer Engagement Labs” на Европейската комисия и Европейския институт за иновации и технологии (EIT – European Institute of Innovation and Technology). Работата по възможни солидарни модели дава възможност хубавата храна да стане достъпна за повече хора от по-възрастното поколение.

В семинара се включиха 15 души, разпределени в 3 групи, и заедно с преподавателите от Университета по хранителни технологии гл. ас. д-р Рада Динкова, гл. ас. д-р Георги Тосков, гл. ас. д-р Ани Янева и проф. д-р Ангел Ангелов ще търсят новия хранителен продукт, който ще отговаря на кулинарните предпочитанията и здравословните нужди на хората над 65г.

Първата от 10-те On-Line видео срещи се проведе снощи /б.а. – на 3 ноември 2020/ в платформата Zoom. Всеки делничен ден до 17 ноември те ще дискутират основните характеристики на храната за хората от тази възрастова група.

„Участниците и ние с колегите, сме щастливи, че заедно ще създадем поне един нов и търсен продукт за хората на 65 и повече години, коментира Рада Динкова. – Проведените до момента On-Line срещи обещават ползотворна работа и интересно преживяване както за участниците, така и за колегите фасилитатори от екипа на УХТ.“

Партньор от бизнеса по проекта е фирма “Венец. Т” ООД, които в знак на благодарност, ще предоставят на всеки участник ваучер за една голяма кошница с чисти и здравословни храни.

Проектът се координира от Варшавския университет и включва поредица от семинари, в които възрастните потребители предлагат нови хранителни продукти, които впоследствие се разработват и представят на пазара от местни хранителни компании.

Стартиран е през 2019-а в 4 държави – Литва, Полша, Португалия и Испания, а през първата половина на 2020 г. е въведен в още 6 – Естония, Гърция, Унгария, Италия, Латвия и Словакия. Над 150 потребители активно участват в съвместното създаване на нови продукти, като през 2020 г. вече има реализирани 4 нови и продължава работата по още 7.

Новини

УХТ запази таксите за кандидатстване и за обучение
февруари 24, 2021От
Стартира трета година на НП “Млади учени и постдокторанти”
февруари 23, 2021От
Енологът на 2020 година: Професията винар дава голям шанс за реализация
февруари 23, 2021От
Три дати за Дни на отворените врати в УХТ
февруари 22, 2021От
Springer Nature нови методи
февруари 17, 2021От

Related Posts